I'm not enough?-vouted out [episode 1]







Jag Emmy 17 år, stod på scenen tillsammans med två andra deltagare,nu skulle det avgöras.
''den sista som går vidare till final är...'' sa killen som ledde programet. ''Lex!!!''
Den unga killen vid namn Lex sprang ut frpn scenen med ett stort leende.
Nu stod det mellan mig och Lea,en skitduktig sångerska!
''Så,ställ er här på varsin sida utav mig så ska vi se vem juryn röstar ut'' sa John,som killen hette.''Vi börjar med dig paula,vem vill du ha kvar?''
''Jag vill först bara säga att ni båda är så otroligt duktiga,men för att ta det här snabbt och smärtfritt så säger jag direkt vem jag inte vill ha kvar och jag kommer rösta ut dig Emmy'' sa Paula och jag grät inom mig sj.
''Okej,simon?'' sa John och Simon suckade.
''Det här är ganska svårt att avgöra,ni är båda så duktiga och jag vill kvar båda,men eftersom Emmy är i mitt lag så kommer jag rösta ut Lea'' sa han och jag log lite mot honom.
''Nicole'' sa John och hon tittade ner i sina papper.
''Jag vill inte säga nåt utan jag säger bara,jag vill rösta ut Emmy,förlåt'' sa hon och en tår föll ner från mitt öga.
''okej,1 röst på Lea och 2 på Emmy,om LA ried väljer att rösta ut Emmy så är det avklarat,annars måste vi köra en extra omgång'' sa John och jag tog ett djupt andetag. ''LA ried,väm röstar du ut''
''Ehm,det här är så svårt,Emmy du är så duktig och du förmedlar alla sånger du sjunger på ett sätt som får oss att bli så rörda,och du gör dom på ditt eget sätt,Lea du..''
''vi behöver ett namn LA'' sa John.
''Oh aha,jag kommer rösta ut dig Emmy'' sa han och jag brast ut i gråt.
Simon reste sig upp och drog handen genom håret,han såg ganska besviken ut.
Lea kom fram och gav mig en kram innan hon gick ner från scenen och jag såg hur hon slängde sig i famnen på de andra deltagarna som gått vidare.
Jag grät nog mer än vad jag behöver,men jag var krossad,det här var min dröm!
Simon kom fram och kramade om mig.
''anledningen till att dom röstade ut dig var för att du är för bra för den tävlingen Emmy,men jag är så stolt över dig och du kommer gå långt!'' sa han och log.
''Tack'' sa jag och han gav mig en till kram.


2 veckor senare:

Jag satt inne på mitt rum och stirrade ut genom fönstret.
Det var 2 veckor sedan jag åkte ut från x factor och jag hade fått reda på att Lea hade vunnit hela tävlingen.
Jag satt inne i min egen lilla värld närjag hörde hur mamma skrek efter mig.
''vad?!'' ropade jag.
''Du har telefon''
''kommer!'' svarade jag och gick ut för att ta telefonen och sedan gå upp till mitt rum igen.
''Hallå?'' sa jag och personen på andra sidan luren harklade sig.
''Hej,jag är Justin,Bieber''
''Ehm hej'' svarade jag förvånat.
''Hej,jag har sett dig påx factor och du är riktigt duktig'' sa han.
''tack antar jag''
''jo jag undrar om du kanske skulle vilja komma till studion i LA för att skriva en duett med mig och sen få möjligheten att bli skriven till våran studio?'' frågade han och jag funderade.
''Tack det vore jättekul men jag har skola och allt sånt här hemma så jag vet inte'' svarade jag.
''Snälla,vi har en färdigskriven låt här och om vi testar att sjunga så ser vi om det passar?,snälla'' sa han.
''okej''
''yes,bra vi ses om 2 dagar!'' sa han och jag vaknade till.
''vadå 2 dagar?!'' frågade jag.
''ja,vi flyger ner dig och din mamma imorgon och sen träffas vi i studion på lördag!''
''oj jaha okej!,hejdå!'' sa jag.
''hejdå!''
jag la på och gick ner för att lägga tillbaks telefonen.
''vad svarade du?'' frågade mamma uppspelt.
''Ja'' sa jag och hon log stort.
''yes gumman,det kommer bli så bra!!!'' sa hon och gav mig en stor kram.
Jag tror mamma är mer uppspelt än vad jag är...

Je favoriete plaatjes! © - Hyves.nl
*******************************************************************************
första delen!
Hoppas ni gillar't!
i början är det ju inte så bra,men det blir bättre!
Om ni ger mig 5 kommentarer så ger jag er ett extra långt nästa gång!!
Puss!





Kommentarer
Postat av: ellen

JÄTTTE BRA! DU SKRIVER JÄÄTTE BRA! BRA KOMPIIIS! LÄS MIN OCH MIN KOMPIS BLOGG OCKSÅ! KRAM!

2011-12-26 @ 13:06:25
URL: http://ztoryzaboutjustinbieber.blogg.se/
Postat av: XYZ

Förstår hur du tänker om kommentarer. Har själv flera berättelser på nätet men får nästan aldrig något tillbaka, tyvärr./ Du skriver bra.

2011-12-27 @ 12:25:19
URL: http://fantasiliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Simona

Duu är juu superduper! Fortsätt !!!!

2012-01-03 @ 22:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0