Chapter 4 - Am i dreaming?

ALEXANDRA:

På morgonen hade jag vaknat tidigt och fått gått om tid att klä på mig.
Och tänka,undra om man kan välja bort att man vill ha Justin som coach?
Jag hade tagit på mig nåt bekvämt men ändå snyggt.
Tumblr_ln47ddfktw1qlt8f7o1_500_large
När jag kom fram till skolan så gick jag direkt emot expeditionen.
Jag tog stora steg fram till expeditionens kontor.
Jag knackade på dörren och ett 'kom in' hördes.
''Hej'' sa Camille och log.
''hej,jo jag tänkte anmäla mig till tävlingen'' sa jag och satte mig i stolen som var framför hennes bord.
''Ja,vad kul!'' sa hon och började ta fram massa papper.
''Alexandra Johnsson,eller hur?'' frågade hon.
''Aa'' svarade jag.'' jo jag undrar också om man får välja om man vill ha Justin som coach eller inte?''
''nej det är såhär att man får faktiskt provsjunga inför honom,och sedan väljer han en kille eller tjej som  han vill jobba med'' sa hon och log.
''Jaha'' svarade jag.
''Vill du ha honom?'' frågade hon.
''Nja,snarare tvärtom lite faktiskt'' svarade jag och hon skrattade.
''Hejrå'' sa jag och gick sedan mot mitt skåp.

* Efter lunch:

''jag vill att alla som ska vara med och tävla i Stratford Talent kommer till aulan'' hörde man rektorns röst säga i högtalarna.

När vi kom in i alulan satte vi oss på stolar som stod i en ring med en liten öppning så att man skulle kunna gå in och ut ur ringen.
Jag tittade mig runt så såg jag bara tjejer,det var få killar.
Sedan kom det en ung kille i kanske 20 års åldern in och ställde sig i den öppningen som det fanns i ringen.
''Nu är det såhär att alla är här för samma sak-alla vara med i stratford talent-och för allas säkerhet så vill jag att alla håller sig lugna nu'' sa han och endel började viska,eftersom de visste vad han pratade om.


JUSTIN:

Jag stod bakom det röda draperiet och väntade på att killen skulle ropa in mig.
''Så om alla sitter på sina platser så kan han komma hit,Justin Bieber!''
äntligen,jag gick in och ställde mig bredvid honom.
Ett fåtal tjejer satt och log stort medans vissa bara var naturliga.
''Välkommen'' sa den unga killen.'' du ska ju vara här ett tag och jobba med en utav de här eleverna,du kan berätta mer''
''tack,jo det är så att ni ska var och en sjunga en liten låt för mig och sedan kommer jag välja en utav er som jag ska jobba med'' sa jag och svepte med blicken över alla elever.
Jag stannade och tittade länge på en tjej,hon var söt.
Hon vände plötsligt blivken mot mig och jag blev lite röd om kinderna,hon bara log.
''Ska vi kära igång,välj nån som ska vara först ut Justin,och ni andra kan sjunga och träna upp rösten lite'' sa Killen som du presenterat sig som John.
''Jag väljer...'' jag tittade över eleverna äver fast jag visste vem jag skulle ta,jag stannade sedan på henne.''dig''
Hon log och reste sig upp,gick fram till mig och jag sträckte fram handen.
''Justin'' sa jag och skakade hand.
''Alexandra'' sa hon och jag log.
Vi gick backstage till en loge.
''Så,har du hunnit tänka på vad du ska sjunga?'' frågade jag med tanke på att hon blivit vald först.
''Jag vet vad jag ska sjunga'' sa hon och skrattade lite.
Det pirrade till i magen,varför?
''kör igång,när du e redo!'' sa jag och hon nickade.
Sedan började hon sjunga.

''I stare at my reflection in the mirror:
"Why am I doing this to myself?"
Losing my mind on a tiny error,
I nearly left the real me on the shelf.
No, no, no, no, no...

Don't lose who you are in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay.
Sometimes it's hard to follow your heart.
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are..''

Jag blinkade för att se om jag drömde eller inte,hon sjöng...fantastiskt.
Jag fördes bort i andra tankar men avbröts.
''Ehm,Justin jag e klar?'' frågade hon och jag blev röd om kinderna,igen.
''Bra,du får besked sen!'' sa jag och log.
''Okej,tack'' sa hon och gick sedan ut från logen.
''Henne vill jag jobba med'' tänkte jag.
Men jag hade 9 elever tills som jag skulle lyssna på så vem vet,nån kanske e bättre?
Men det var nåt speciellt med henne...
______________________________________________________________________________


Yees!
JB is in the house!!!
Haha,nu kommer det hända grejor!!
Kommentera vad ni tycker hittils!!
Nästa kommer kaaanska imorgon,dansar då men jag kanske hinner slänga in nåt på kvällen.
sen vill jag oxå säga att jag har ett STORT biologi prov på tors,så måste plugga lite också!
men jag lovar att skriva senast tis!
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0