Chapter 5 - did i make it?

Alexandra:

"fasen vad bra det gick,han typ satt och log under hela tiden jag sjöng!"
En blond lång,smal tjej kom ut från logen och sprang fram till en lika blond och smal tjej.
"gjorde han,du kommer SÅ få honom!" svarade hon och dom babblade på.
'undra vem han väljer,jag vill ha honom
men ändå inte' tänkte jag.
Jag tog fram mitt block ur min svarta väska och bläddrade fram till en ny sida.
"if i haven't done anything wrong,why do you ignore me
If you say that you love me,why did you leave me here..."

Skrev jag och nynnade på en melodi i huvudet.
"hej,jag har nu lyssnat på alla och har bestämt mig för vem jag vill jobba med"
Jag blev avbruten utav att Justin kom in i aulan.
"så de tjejer jag ropar upp nu kan ställa sig upp" sa han och jag harklade mig.
"Janette,Scarlett,Hope,Lisa,Cody,
Jonna och Harley" sa han och alla tjejerna stod upp.
"Alla ni som står upp,kommer jag inte jobba med"
Endel tjejer började gråta,jag tittade på dom som gick ledset ut från aulan,men en stod kvar..det var den blonda tjejen.
"Harley,du får tyvärr inte va kvar här" sa Justin och hon tittade irriterat på honom.
"Justin,du ska veta att NU gör du ett STORT misstag,jag var självklart den bästa här inne!" sa hon och log falskt.
"sorry,men det fanns en bättre,och hon överglänste alla här inne,inklusive dig" sa han allvarligt.
Harley morrade till.
"jag ska visa att jag kan vinna tävlingen varesig utan dig eller inte!" var det sista man hörde innan hon smällde igen dörren.
"phu,så nu är det bara 3 kvar och jag kommer säga vem jag vill jobba med direkt" sa han och de två andra tjejerna höll andan och spände sig.
Jag satt där lugnt eftersom för mig spelade det ingen roll om jag "fick honom" eller inte.
" jag har valt.....Alexandra"
________________________________

Jag skrev den här snabbt i skolan,när jag inte var med på en idrotts-lektion pga att jag sträckt mig.
Skriver kanske mer ikväll!!!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Amatörornitologen

Tråkigt för några men vilken tur för Alexandra!!!

2011-11-16 @ 12:00:51
URL: http://my-birds-9.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0