I'm doing this for you[chapter 1]-My story...


Alarmet ringde och jag suckade tungt.
Dags för skola.
''har vaknat nu,ska vi ses vid hel?'' skrev jag och skickade iväg ett sms:et till min bästis Cassie.
Jag gick upp och gick in till min walk-in-closet och valde kläder och smycken.
Min familj bodde i ett ganska stort,lyxigt hus i mitten utav Stratford.
Jag bestämde mig för att sminka mig efter frukosten så jag gick ner till köket där resten av familjen ylade runt i köket.
''Godmorgon alla'' sa jag och tog fram juicepaketet ur kylen.
''Godmorgon hjärtat,sovit gott?'' frågade pappa stressat medans han ställde fram fukost till mina bröder.
''Jag vill inte ha macka!!'' skrev Oliver,min minsta brorsa som var 3 år.
''Men det spelar ingen roll,det är det ända som finns!'' sa pappa bestämt till Oliver.
De andra började äta med fris och fröjd.
''Om mamma ändå var här..'' viskade pappa och tittade på mig.
Det var ingen utav mina kompisar som visste,inte äns min bästa vän.
För två år sen så fick min mamma diagnosen cancer,det var en hård tid för familjen.
Hon har spenderat den mesta tiden på sjukhuset,pappa har tvingats uppfostra alla 4 ungar själv den senaste tiden,varav 3 pojkar.
Jag klarade inte av att tänka på mamma så jag sprang rakt upp mot mitt rum och jag hörde pappa ropa efter mig.
''Alexandra,kom frukosten är på bordet!''
Jag öppnade dörren och slängde mig på sängen och kände tårarna rinna.
Sedan kom jag på att jag kanske var tvungen att göra mig iordning så jag gick fram till mitt sminkbord och satte mig och började sminka mig.
Jag jag tittade på fotot utav mig och mamma för 1 år sen när hon var ute från sjukhuset ett tag,men åkte akut in igen för att det bara blivit värre.
Jag log mot fotot men fortsatte med det jag höll på med.
När jag var klar tittade jag mig i spegeln,fixade till håret och gick sedan ner för att åka till skolan.

Jag tog på mig mina skor,sa hejdå och gick sedan ut till bussen som väntade utanför.
How to reduce school bus pollution for your children?
Jag gick bak i bussen tills jag mötte Cassie's glada ansiktsuttryck.
''Tjena bruden!'' sa hon och jag satte mig ner bredvid henne.
''haha hej!'' svarade jag.''fin du är''
''säger du?,snyggast på bussen!'' sa hon och jag skrattade.
Resan till skolan gick fort med henne,jag gick första året på gymnasiet och det blev svårare att nå alla betyg och så.


''Tjena Johnsson!'' skrek Leo och gav mig en highfive.
Leo var kapten för basketlaget.
''hey!'' sa jag och log.''ska vi gå?''
Vi gick mot skåpen och tog ut våra böcker.
''Jag hatar spanska'' suckade Cassie.
''Det går fort'' sa jag och klappade henne på axeln.

När vi gick i korridoren bort mot spanskasalen så stannade Cassie.
''Alex,du borde vara med i..ah den här tävlingen!'' sa hon och pekade mot en affish som satt uppnitad på anslagstavlan.
''Nu var det dags för årets Stratford talent!,vi uppskattar tävlande utav båda könen!;),ni kan anmäla er hos musikläraren! priset detta år är 4000 kronor''
Läste jag.
''Nej,inget för mig!'' sa jag och drog med Cassie.
''Men jag har hört dig på musikletionen,du är duktig o man vinner pengar!'' sa hon.''jag skulle gärna ställa upp men jag kan inte sjunga!''
''Kan du visst,men jag tänker inte göra det'' sa jag och hon räckte ut tungan mot mig.
___________________________________________________________________________

Så,första delen utav den nya novellen!
Första delen är alltid ganska tråkig,men jag hoppas ni kommer gilla den?
Kommentera vad ni tycker!
Kram



Kommentarer
Postat av: Riham

Vaad bra del !

fortsätt skriva lika bra !

2011-11-11 @ 14:31:36
URL: http://twodreams.bloggplatsen.se
Postat av: <3

Braa del ;)

fälj gärna min blogg :D

2011-11-11 @ 18:22:36
URL: http://myydreams.bloggplatsen.se
Postat av: XYZ

Håller verkligen med, jättebra del, inte alls tråkig!!!

2011-11-13 @ 17:41:09
URL: http://fantasiliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0