Thank you[chapter 15]

Justin:

Jag tittade på klockan och insåg att det var 5 timmar kvar till konserten skulle börja.
''Ska vi göra nåt?'' frågade jag och tittade på Hannah.
''Kan vi inte bara hänga här och ha lite kul?'' svarade hon.
''Vad menar du med kul?'' frågade jag och gick mot henne.
''Men slute snuskpelle,du vet vad jag menar?'' sa hon och pussade mig rakt på läpparna.
''Ja men vad ska vi göra då?'' frågade jag och satte mig brevid henne i den svarta skinnsoffan.
''Kan vi inte gå över till dom andra?''
''sure,kom då'' sa jag och tog hennes hand.
Vi reste oss upp och gick mot dörren.
''Vänta'' sa jag och pressade sedan mina läppar mot hennes.
''Haha,kom nu'' sa hon och log.
Don’t dream your life, live your dreams.

Jag tog hennes hand igen och gick ut igenom dörren och sedan vidare till crewets rum.
När vi kom in så satt halva crewet spikade framför tv:n och stirrade på skärmen där en fotbollsmatch var igång.
''KOM IGEN DÅ MICAH,SPRING!!'' skrek Dan och alla tittade på honom.
''Förlåt'' sa han och tittade skamset ner.
''Kom vi sätter oss där'' sa jag och pekade mot en fotölj.
''Men nu får ju inte jag plats'' sa Hannah när jag satt mig ner.
Jag svarade inte utan drog bara ner henne i mitt knä.


Hannah:

Efter nån timme så var det dags för Justin och de andra att göra sig iordning.
''Justin efter konserten om du är duktig kanske du kan få en liten 'belöning'...?'' sa jag och tittade busigt mot honom,han bara log.
Han gjorde sig iordning och tiden gick så fort att det bara var en kvart kvar till det skulle börja.
Han tog min hand och drog min nära honom.
''Vill du vara min OLLG?'' viskade han i mitt öra.
''Jättegärna men jag tycker att ett fan ska få vara det,känna sig lite speciell..gör det speciellt för fanet som kommer sitta där uppe på scenen,för min skull?'' svarade jag.
''Okej...''

ca 2 timmar senare:

''Var jag duktig nog?'' frågade han när det var slut.
''Såklart du var!'' svarde jag och han log nöjt innan han pressade sina läppar mot mina.
Han gjorde sig klar innan vi åkte till hotellet.
Precis när vi kommit innanför rummet så pressade han sina läppar mot mina igen och lyfte upp mig i hans famn.
Han la mig ner i sängen och la sig över mig.
Han kysste mig längst nacken.
Senare så låg vi brevid varandra och bara tittade.
''shit!'' utbrast Justin helt plöstligt.
''Vad?'' sa jag förvånat men han bara tittade på mig med en nervös blick.
''Nej,nej,nej använde du inte...'' sa jag och han skakade på huvudet.
''Fan!'' sa han.
''Ah,det är bara att hoppas att det inte...'' sa jag och han tittade på mig.
''Förlåt'' sa han och en liten tår bildades i hans öga.
''varför säger du förlåt för,det var inte ditt fel Justin!'' sa han och jag torkade bort tåren med min tumme.
Sen somnade vi båda brevid varandra.


2 veckor senare:

''Jag mår inte så bra Justin'' sa jag och han tittade upp från mobilen.
''Vadå'' frågade han.
Jag hann inte svara utan kutade mot badrummet och böjde mig över toaletten.
''Neej'' tänkte jag,det får inte vara sant''
''Hannah vad hände'' utbrast Justin när jag kom ut från toan.
''Jag mådde lite illa bara,och nu är jag hungrig'' sa jag och han skrattade lite.
''Kom vi går och  äter''
Efter middagen så gick vi sakta upp till rummet.
Jag hade ätit ganska mycket,men jag var inte mätt.
''är det nåt fel på mig men jag är hungrig igen?'' sa jag och stannade till,han gick fram till mig och tittade in i mina ögon.
''Du åt ju massor?'' sa Justin förvånande.
Jag svarade inte utan gav honom en orolig blick och han fattade den direkt.
''Nej'' sa han.''det kan inte stämma,du kanske bara är hungrig och hade ätit nåt dåligt förut?''
''Ja men det är ju inte första gången?'' sa jag.
''Gå in till rummet så springer jag ner och hämtar ett test'' sa han.
Jag gick in och satte mig på sängen.
Tänk om jag har ett levande barn i min mage..jag är bara 17 år?
Var jag redo,klart jag vill ha barn men jag hade inte planerat det i tonåren.
Jag han inte tänka så mycket innan Justin rusade in genom dörren.
''Här,in på toan nu!'' sa han stressat.
''Ta det lugnt!'' sa jag både till mig själv och han.
Han andades lugnare och nickade.
Jag gjorde som man skulle och gick sedan ut till Justin.
''Vad visar det?'' sa han direkt.
''Man måste vänta'' sa jag och skrattade lite.

Efter några minuter så gick jag in till badrummet och tog upp testet,men jag släppte det lika fort som jag tagit upp det.
Jag satte mig med en suck på toaletten och jag kände hur tårarna kom.
Justin kom rusande in i badrummet och plockade upp testet.
''Vad betyder det här,vad menas med två streck?!'' halvskrek han och höll upp testet framför ögonen.
''Det betyder positivt Justin!'' skrek jag och tittade med mina tårfyllda ögon in i hans.''jag är gravid''


Han släppte testet i golvet innan han rusade ut ur hotellrummet och lämnade mig ensam på toaletten.
Jag satt där och bara grät en stund men beslutade mig för att ringa mamma direkt.
''Okej,sluta grina du klarar det här'' sa jag högt för mig själv.
Jag tog upp min telefon och slog in mammas nummer.
''Hej älskling hur har du det?'' sa mamma glatt i telefonen.
''Bra'' svarade jag med en ostadig röst.
''Men gumman har det hänt nåt,berätta för mig?'' sa hon och lät lite orolig.
''Mamma....du ska bli mormor'' sa jag snabbt men brast sedan ut i gråt.
''Nee?!'' sa hon men lät inte arg.
''Förlåt'' sa jag och tårarna bara rann.
''jhaa lite besviken är jag på dig Hannah men jag är din mamma och då ska jag säga att vi kommer klara oss igenom det här men jag hoppas med hela mitt hjärta och stjäl att det är Justin som är pappan och inte nån annan kille?'' sa hon lite allvarligare.
''Nej?!,det är Justin'' sa jag.
''Bra,men vad säger han då?'' frågade hon.
''Han stack...'' sa jag och började gråta igen.
''Men lilla gumman,han kommer tillbaka han behöver nog bara tänka lite,precis som du..vill du inte komma hem ett tag nu då?'' frågade hon.
''Joo..''
''Jag bokar ett flyg hem tills imorgon'' sa hon.
''Okej tack,hejdå'' sa jag.
''Hejdå gumman,vi ska klara det här du och jag nu'' sa hon innan jag la på.

Justin:

Jag kunde inte få in det...
Jag.ska.bli.pappa.
Jag började gå mot hotellrumsdörren och låste upp.
Jag hörde hur hon snyftade innifrån och tittade mot vänster.
Hon stod där och höll på och packa.
''Åh,hej'' sa hon när hon upptäckte mig.
Jag svarade inte.
''Jag tror både du och jag behöver tid och tänka så jag tar flyget hem imorgon'' sa hon jag jag satte mig med en duns ni fotöljen.
Hon gick fram till mig och jag såg henne tydligare-hon hade gråtit-...precis som jag.
''Justin?'' frågade hon.
Jag svarade inte och man såg hur hon började tappa tålamodet.
''Prata med mig?!'' halvskrek hon.
''Vad ska jag säga,jag ska bli pappa om 9 månder?!'' skrek jag.
''Men det är väl lika svårt för både dig och mig?!'' sa hon och tårarna bara rann nerför hennes kinder.


''Jag ringde min mamma förut och jag antar att du gick till din'' sa hon och tittade rakt in i mina ögon.
''Ja det gjorde jag'' svarde jag och gick fram till henne och gav henne en lång hård kram.
''Vi klarar det här Justin'' sa hon mot min axel.
''Ja,vi ska klara det''

_______________________________________________________________________________

Äntligen eller?
Har inte haft tid att skriva...känner mig så dum!
Men här har ni 15 och låååångt var det!
Men hade ni förväntat er det här?!(det tror jag inte)
jag vill bara säga att nu kommer jag hoppa lite mellan månader och veckor,så det ska gå lite snabbare?
Men...drama väntar kan jag säga!

Sen vet jag inte om jag ska fortsätta att skriva,det är inte lika kul längre när ingen kommenterar,jag har ingen tid,ingen lust och bla bla bla...
Såå......kan ni ge mig 5 kommentarer innan ni får chapter 16,från olika IP-adresser?
Det klarar ni?

Kram//Emma


Kommentarer
Postat av: hej

Fortsätt och skriva, bara för att andra inte läser behöver de inte betyda att inte vi få :(

2011-10-18 @ 16:14:09
Postat av: Amatörornitologen

Bra del. Bra att Hannahs mamma trots allt tog beskedet så pass bra. Nu när det är ett faktum att Hannah är gravid får man väl göra det bästa av situationen./Jag hoppas att Du får minst 5 kommentarer. Lycka till! Kram på Dig!

2011-10-18 @ 17:54:19
URL: http://minafaaglar.bloggplatsen.se/
Postat av: Sylvia

JAG ÄR KÄR I DINA NOVELLER!!!!!

sitter och nördar dom flera gånger per dag, fast det blir ju lite tråkigt att du inte gör inlägg typ varannan dag men det kan jag stå ut med för du är bäst på att skriva!



Kram^^

2011-10-18 @ 19:34:10
URL: http://sylfadylfa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0