Thank you[chapter 19]

Förra delen:
''Och hon bär mitt barn'' sa han sen snabbt. ''Va?'' fick Selena fram.''men..'' ''Jag e ledsen Selena'' sa han och tittade upp. ''Ah..grattis då'' sa hon sen. Justin svarade inte. ''Tack'' sa jag och hon log. ''Vi kanske ska gå'' sa justin och tittade på mig. ''Kanske det'' sa jag. Vi satte oss i bilen och Justin gav sig en djup suck. ''Du gjorde det bra älskling'' sa jag och tittade på honom. Han bara log tillbaks och la handen på min mage.

___________________________________________________________________

Hannah:

Jag vakande utav att det värkte i magen,jag gick upp ur sängen och slog en titt på Justin som låg och sov i sängen.
Jag gick ner till köket och tog ett glas och drack lite vatten.
''är du uppe?'' hörde jag mammas röst och jag vände mig om.
''ja,jag hade lite ont i magen'' svarade jag och drack upp den sista lilla droppen ur glaset.
''Inget allvarligt då?'' frågade hon och tog ett glas vatten hon med.
''Nej,bara vanligt typ'' sa jag och ryckte på axlarna.
''okej,men lova att du säger till om nåt känns fel eller nåt!'' sa hon.
''ja mamma'' svarade jag och suckade.
Hon skrattade lite och gav mig seda en kram.
Jag gick upp till mitt rum för att se om Justin vaknat,och det hade han.
''Godmorgon'' sa han och sträckte på sig.
''Godmorgon'' svarade jag och log.
''jag hörde dig och din mamma där nere så jag vågade typ inte gå ner'' sa han och jag skrattade.
''trodde du att vi pratade om dig?'' sa jag och han ryckte på axlarna.
''man vet aldrig'' sa han.
Jag skrattade och gick sedan in till min garderod och började ta fram kläder.
Det var vid den här tiden utav graviditeten som alla kläder började bli för små.
Det tog minst en kvart för mig att ta fram kläder,prova och sen byta för att den inte passar eller är för liten.
''Justin jag blir galen,jag kan inte ha nåt utav vad jag har här?!'' sa jag upprört och satte mig med en tung suck på bänken som jag hade i mitten utav min garderob.
''Ska vi åka in till stan idag då?'' frågade han och satte sig bredvid mig.
''Om du vill?'' frågade jag och han nickade.
''Ta nåt enkelt så drar vi sen!'' sa han.'' vi kan äta frukost på stan!''
Jag log och tog sedan fram ett par gråa mjukisbyxor,ett vitt linne och sen en munkjacka.
Jag sminkade mig ganska lätt och gick sedan ner till Justin som satt och väntade i köket.
''Ska vi dra?'' frågade jag och han reste sig upp.
''Ja'' svarade han och tog på sig skorna och en tjockare tröja.
Jag tog min halsduk,det räckte nog det var rätt varmt annars.
 
---


När vi hade ätit en god stor frukost på starbucks så gick vi vidare till affärerna.
Vi hade Kenny med oss,ifall det skulle hända nåt..man visste aldrig.
''Vi går in där'' sa Justin och pekade mot en affär.
''Men Justin,jag kan inte ha dom här kläderna?'' sa jag och tittade runt på alla bebiskläder.
''Men det är ju till bebisen självklart Hannah!'' sa han och skrattade.
Jag räckte ut tungan åt honom och han bara log.
''Nej men titta så söt!'' utbrast jag och gick fram till en bodyjumper(?).
''Ta den hon kommer behöva kläder!'' sa Justin och log.
Jag tog den och gick genast fram till nästa.
''Haha,ta det du vill älskling'' sa han och tog min hand.
''Det här är roligare än och titta på kläder till mig sj!'' sa jag och han skrattade och gav mig en kram.
Det började bli svårt med att kramas eftersom min mage var väligt i vägen!

---

Vi gick ut från baby-butiken med en påse med lite kläder och en overall som hon kunde ha när det blev kallare.


Vi gick sedan vidare för att titta på kläder till mig.
Jag hittade massor med kläder och efter en lång dag så satte vi oss i bilen helt utmattade.
Jag kände hur det värkte till i magen och jag gav ifrån mig ett litet ''oj,det gjorde ont''.
Jag försäkte ignorera värken men det blev bara värre och värre.
Ska man ha såhär ont när man är i 7 månaden? (förlåt att jag hoppar!!!)
''Vad är det Hannah?'' frågade Justin och tittade förskräckt på mig.
''Jag.har.bara.lite.ont..'' sa jag med mellanrum.
''lite?'' sa han frågande med tankte på mitt ansiktsuttryck när det värkte.
''Okej,mycket!'' sa jag.
''Kenny,kör till sjukhuset!!!'' skrek Justin och såg hjälplös ut,vilket han var just nu.

--

Jag låg på sjukhussängen och andades häftigt.
Justin hade ringt mamma och hon hade kört i turbo till sjukhuset.
Jag höll hårt i Justins hand och man såg ibland hur han grimaserade för att jag ibland klämde lite för hårt.
Barnmorskan hade tittat på mig sagt att hon skulle prata med en doktor.
Senare kom hon in och log mot mig.
''Jo Hannah det är såhär att även fast du är 2 månader ifrån bestämd födsel så måste du föda nu'' sa hon.
''Va?'' sa jag förvånat.
''Jag kan tyvärr inte säga varför bebisen vill ut så tidigt,men en sak är säker och du måste föda nu så det inte blir värra''.
''Jaha okej'' sa jag förvirrat.
Justin tittade på mig och tårar bildades i ögonen på honom,likaså i mina.
2 månader förtidigt låg jag här i sjukhussängen och var beredd på att föda mitt första barn.

____________________________________________________________
 
Det hade ni inte väntat er?
Ska meddela att ett tag efter att hon fått sitt barn så kommer jag avsluta den här novellen,pga att jag inte känner att jag har några idder kvar?
Annars får ni gärna komma med förslag om vad som ska hända sen?
Det här blev oxå ett ganska tråkigt chapter men det kommer mer...kände som att det vart som mest spännande om jag avslitade där?
Kommentera!

Kram!

Kommentarer
Postat av: XYZ

Hoppas att det går bra för barnet trotd att det föds 2 månader för tidigt./Ja, alla berättelser har ju trots allt ett slut. Men kanske det kan bli en fortsättning senare när Du kanske har fått mer inspiration. Inte tycker jag att detta chapter är tråkigt, tvärtom. Du skriver verkligen riktigt bra.

2011-10-31 @ 21:32:32
URL: http://fantasiliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Sylvia

Vad heter hon som hade en novell blogg som gav dig en finfin kommentar?

Letar efter novellbloggar! :D

Bra jobbat men du kommer säkert på en fortsättning!

Jag tänkte på att det kanske händer en olycka av något slag, liksom en ganska så stor händelse, skulle vara intressant vad du skulle kunna hitta på! :)

Kram^^

2011-11-01 @ 22:36:42
URL: http://sylfadylfa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0