Thank you[chapter 20]

_______________________________________________________________
Justin:

Vad hade sköterskan just sagt?
Föda,redan?

''Ni kanske vill ha lite egen tid så jag gör iordning ett annat rum,där du ska föda'' sa barnmorskan och gick ut.
'' Det kommer gå bra'' sa Hannah's mamma och smekte Hannah på kinden innan hon också gick ut.
''Justin..'' sa hon och tårar föll från hennes ögon.
Jag tog hennes hand och höll den hårt.
''Det kommer gå bra,vi får hoppas att hon kommer klara sig även fast hon föds 2 månader för tidigt,men jag vet att hon kommer att göra det'' sa jag och log.
''Om inte?'' frågade hon.
''Ssch,säg inte så..hon kommer klara sig'' svarade jag och pussade henne på pannan.
Dörren öppnades och barnmorskan kom in:
''då är det klart'' sa hon och log.
''Jag är med dig'' viskade jag mot Hannah's hjässa.
Hon log och jag pussade henne lite snabbt.

*

Alla grät,Hannah,hennes mamma,min mamma,till och med jag själv.
''Tänk om hon inte klarar sig?'' sa Hannah med ostadig röst.
''Sluta säg så Hannah,hon kommer klara sig..doktorerna tar väl hand om henne just nu,om några minuter kommer dom komma in med våran dotter genom den där dörren'' sa jag och pekade mot den vita dörren som just nu  var stängd.
''Men hjärtat Justin,hjärtat är inte så jätte starkt på en liten bebis?'' sa hon och tårar bildades.
Jag fick inte fram nåt.
''Hannah du måste säga till dig själv att hon kommer klara sig!'' hennes mamma kom fram bredvid mig och jag backade och mamma gav mig en varm kram.
''Ah,jag antar det'' sa Hannah.

10 minuter senare:

Dörren öppnades och in kom en barnmorska med våran dotter i famnen.
Jag såg på Hannah's min att hon blev glad.
Hennes mamma backade och jag gick fram och ställde mig bredvid sängen.
Barnmorskan la henne i Hannahs famn och hon smekte bebisen på kinden med sitt pekfinger.
''Hon var stark,hon ville verkligen leva'' sa barnmorskan.
Jag bara log mot henne.
''Ni behöver bara göra ett besök på sjukhuset  om 2 månader ungefär,för att se om hjärtat slår som det ska'' sa hon.''nu ska jag lämna er ifred''
''Tack för hjälpen'' sa mamma eftersom jag var helt stum.
''vad ska hon heta?'' frågade Hannah och tittade på mig.
''Jag tycker hon ska heta precis som din mormor som gick bort förra våren!'' sa jag och hon log.
''Tycker du det?'' frågade hon och jag nickade.
''Okej,hej Ellinore'' sa Hannah och log mot våran nyfödda dotter Ellinore.

Hannah:

Efter ett tag så fick vi åka hem.
Eftersom Justin och jag inte hade planerat att få Ellinore så tidigt så hade vi inga möbler till henne.
Men min pappa och Jusitns pappa hade varit snälla och åkt iväg och köpt det,monterat ihop det och placerat det i mitt rum.
När vi kommit hem så gick jag upp för att lägga Ellinore i sin nya spjälsäng.
Det låg en lapp på sängen och jag läste den och skrattade.
''förlåt för lakanen,hade lite brottom och tog det första vi såg,men hon klagar väl inte?/Jeremy och Lucas''


Jag la ner henne i sängen och kände sedan ett par armar runt min midja.
''Fina lakan'' påpekade Justin.
''Jag vet,men de hittade inget annat skrev dom'' svarade jag och pekade mot lappen som jag lagt på mitt skrivbord som stod precis bredvid.
Justin skrattade och log mot mig.
''Du,jag vill säga en sak'' sa han sen och blev lite allvarligare.
'' oh boy'' sa jag och han log.
Jag satte mig mittemot honom på sängen och tittade på honom.
''Från första början när jag träffade dig så visste väl varken du eller jag att det här skulle hända...'' började han.
''men jag vart så kär,jag kunde inte sluta tänka på dig,jag ville ha dig bredvid mig,och kärleken för dig blev bara större och större,men nu delar du den kärleken med en annan''
jag skrattade och slängde en blick mot Ellinore som låg och sov.
''Jag vill fortsätta leva med dig Hannah,jag vill fråga om du vill gifta dig med mig''
Jag blev chockad,frågade han eller sa han bara så?
''Så jag gör det,jag vill inte vänta,jag vill bilda en familj och jag har hittat den rätta...hon sitter framför mig just nu''
''så Hannah Marie Fuller,vill du bli min föralltid?''

Jag vaknade med ett ryck.
Jag tittade mig omrking och såg mitt vanliga gamla rum.
''Hej,du somnade'' hörde jag Justin säga och jag satte mig upp.
''Jag drömde nåt jättekonstigt'' sa jag och han tittade frågande på mig.
''Vadå?''
''Att du friade'' sa jag hon han log.
''Du drömde inte'' sa han och gick fram till mig.
''Va,vad menar du?''
''Jag frågade om du ville gifta dig med mig,du svarade,och sen somnade du på sängen'' sa han.
''Vad svarade jag?'' frågade jag och han log.
''Ja'' sa han.
Jag log och han log tillbaka.
''Kom titta'' sa han och gick fram till spjälsängen.
''Titta hur hon ligger'' sa han och skrattade.
''Vems bebis?'' frågade jag och han skrattade,men tystnade sen.
''våran'' sa han och suckade,men ändå glatt.
Jag log och tittade ner mot henne.


1 år senare;

''Ellinore'' ropade jag och tog på mig ringen som Justin gett mig framme vid altaret för 7 månader sen,det var en stor diamant,men jättevacker!
Jag var så lycklig just nu.


Jag hörde någon skratta sött utanför sovrumsdörren.
Jag gick fram och tittade ner,där satt hon coh log busigt.
''Vad har du gjort nu busunge?'' frågade jag och bar upp henne.
Jag gick ner för att klä på henne innan vi skulle åka.
Jag satte henne framför ytterdörren.
''haha så söt,ska du ha din mössa?'' frågade jag och tog hennes nya mössa som Justin köpt innan han åkte iväg.
Jag kommer ihåg varenda detalj av hur det varit när han åkt,men äntligen skulle jag få träffa honom igen-och Ellinore-.
Jag tog på mig min jacka och tittade sedan ner mot Ellinore.
''Ska vi åka?,ja..ska vi åka och träffa pappa?'' sa jag med en mognare bebisröst.
Hon tittade på mig som om jag var knäpp,jag skrattade och tog sedan mina bilnycklar.


Jag bar upp henne i famnen och gick sedan ut till bilen.

*

När vi var framme vid arenan där vi skulle mötas så var det fullt med folk,så vi tog bakvägen,men det var fans även där.
Jag gick med stora steg från bilen in till arenan,Ellinore tittade frågande på alla människor som stod där.
När vi äntligen kommit in så tog jag upp mobilen för att se vilket rum det var jag skulle gå till,Justin hade skickat ett sms tidigare.
Jag fick bläddra lite innan jag hittade det,''rum 12,väntar där på er!<3'' stod det.
Jag stoppade ner mobilen igen och gick mot rum 12,jag vet var det är eftersom det var i samma rum som jag varit med Justin tidigare när vi precis träffats.
Jag knackade på dörren och Ellinore gjorde likadant men det lät inte lika mycket.
Jag skrattade åt henne och hon skrattade åt mig.
Dörren öppnades och där stod han,efter att inte sett honom på 3 månader så började tårar bildas i mina ögon.
Justin tog ett kliv framåt och la armarna om mig,det gick inte bra eftersom Ellinore var i min famn.
Jag släppte mig och tog Ellinore och gav henne en puss på kinden,hon log och man såg hur både Justins och Ellinore's ögon glittrade när dom möttes.
Han satte ner henne på heltäckningsmattan och gick fram till mig.
Han la armarna om mig och kramade mig,hårt.
''Jag har saknat dig'' viskade han mot mitt öra.
''Jag har saknat dig med'' svarade jag.
Han släppte taget om mig och tittade in i mina ögon.
Han gav mig en lång kyss och kramade mig sedan igen.

*

Justin:

Konserten hade börjat och det var dags för OLLG.
Jag hade bestämt att det var Hannah som skulle vara den speciella.
Låten gick snabbt och jag såg hur mina dansare ledde henne fram till stolen där hon satte sig.
''i can fix up your broken heart,i can give you a brand new start''
Jag sjöng och gick fram till henne,hon log stort.
Jag smekte hennes kind.
Låten tog slut och jag gav henne en lång kram.
Men jag lät henne inte gå ut från scenen,jag tog hennes hand och gick fram till kanten på scenen.
''Det här är Hannah,ni har säkert sett massor med bilder,hon e min flickvän,eller i det här tillfället är hon min fru,jag älskar henne med hela mitt hjärta och vill att alla ska veta det'' sa han och det rann en tår från mitt öga.
Han vände sig mot mig och kysste mig passionerat,inför alla fans.
Sedan gick vi som ett officiellt par ut från scenen.
ღ♥ღ♥ღ♥ LOVE ♥ღ♥ღ♥ღ
________________________________________________________________________________________


Jag har bestämt mig för att jag avsluta denna novell här..
Jag vet att det bara är 20 chapters,men jag känner att jag fick inte nog insperation..
men jag hoppas ni gillat novellen?
Jag vet inte om jag ska fortsätta skriva,jag måste iaf komma på en ny novell?
Har ni nåt förslag,kommentera!!!
Kommentera gärna också vad ni tyckt om novellen?
Plus att det här inlägget var väldigt långt,kan det inte förtjäna 5 kommentarer eller mer?
Snälla,det betyder mycket!

Kram!





Kommentarer
Postat av: Fågelskådaren

Jättebra del och avslut. Du är också så duktig på att hitta bra och passande bilder./ Hoppas att Du får "minst 5 kommentarer". Får SÄLLAN några överhuvudtaget.

2011-11-03 @ 13:10:33
URL: http:/http://my-birds-9.bloggplatsen.se/
Postat av: Fågelskådaren

Det finns förstås "nästan hur mycket som helst" att skriva om. Men kanske att någon blir kidnappad, ev. Justin Bieber... Återkommer om jag kommer på något mer, kanske någon annan "hinner före"!!!

2011-11-03 @ 18:27:56
URL: http:/http://my-birds-9.bloggplatsen.se/
Postat av: Riham

Denna novellen var ju supeer !

Folk borde slänga in en kortkort kommentar :O

Men annars är du så duktig att jag inte kan sluta läsaa ! <3

M.V.H Riham !

2011-11-04 @ 11:48:02
URL: http://twodreams.bloggplatsen.se
Postat av: Dialaa

obeskrivlig bra haha ,

jag följer alltid din blogg

hoppas du fortsätter skriva lika

bra som alltid :):D

2011-11-11 @ 18:45:48
URL: http://myydreams.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0