Thank you[chapter 14]

Hannah:

Jag vaknade med en glad känsla i magen,jag satte mig upp och tittade rakt över mot Justins säng,till min förvåning så vad han inte där.
''Här är jag sweetie'' hörde jag och jag rykte till.
Jag tittade mot vänster och där satt han i den svarta fotöljen och tittade på mig med ett leende på läpparna.
''Skrämde jag dig?'' frågad han och gick fram för att sätta sig på sängkanten.
''Ja,men hur länge har du suttit där,har du tittat på mig hela tiden när jag sovit?'' frågade jag och höjde ett ögonbryn.
''Ja nästan'' svarad han.
''du e ju knäpp'' svarade jag och skrattade.
''haha,men dags och gå upp sömntuta vi ska till arenan för att repa och sen ha en liten soundcheck!'' sa han och log innan han gick över till sin sida.
Jag gick till min väska och tog fram lite kläder,jag valde nått enkelt men tog fram lite finare kläder för att ha till kvällen när han skulle ha konsert.
Jag tog på mig ett par svarta tights,ett vitt lite längre linne,en grå stickat tröja och den lilla detaljen fick bli min leopard skarf.


Jag tittade över mot Justin och han stod där redo,ombytt och klar.
Tumblr_lnb2ztsofl1qd8grqo1_500_large
Han hade tagit på sig ett par begie chinos,en vit t-shirt,en blå vanlig kofta och sen ett halsband.
''Ska vi gå?'' frågade han och fångade min blick.
''Ja'' svarde jag och gick över till hans sida.
Han tog sina svarta supras och jag mina blommiga ballerina skor.

*

När vi kom fram till arenan så var det fullt med fans överallt!
''Håll dig bakom mig hela tiden Hannah'' sa han och började gå mellan allt folk.
När vi äntligen kom in så utbrast jag:
''Hjälp vad mycket folk,och det börjar inte förrens om typ 5 timmar?''
''jag vet,men de står där för att typ få bra platser,det är inte bestämda ikväll'' sa han.
''Jaha okej'' sa jag förstående.
''ska vi gå till mitt lilla rum?'' frågade han och började gå i korridoren.
''ditt lilla rum'' upprepade jag honom.


30 min senare:

''Soundchecken börjar nu så om du vill så kan du följa med och sitta brevid scenen?'' frågade han och var påväg att öppna dörren.
''Ah,lite roligare än att sitta här ensam'' svarade jag och gick fram till honom.
När jag var på väg ut igenom dörren så stoppade Justin mig.
''Vad?'' frågad jag leendes.
Han sa inget utan pussade mig snabbt på munnen,jag log bara.

*

''Så,har ni några fråfor?'' sa han och tittade ut över den lilla publiken som bestod utav 45 personer kanske.
Alla skrek och viftade med händerna.
''Ja,du i den rosa tröjan'' sa han och pekade lite.
''vem är tjejen där'' frågade hon coh jag bara log.
Men sen kom jag på att det måste varit mig hon syftade på.
''Ja...Hannah kom här'' sa han.
Jag gick med lite darrande ben fram till hon om och stöllde mig brevid,han la armen om mina axlar och alla tjejer skrek ännu mer.
''Jag träffade den här tjejen i Australien faktiskt,riktigt go och gla' tjej!'' sa han och log mot mig.''Hon ska va med på turnén ett tag'' sa han sen.
Återigen så skrek alla och det nästan ekade i huvudet på mig.

''Tack så mycket alla,vi ses ikväll'' sa han innan han vände sig om och gick igenom skynket.
''Justin'' sa jag och han vände sig emot mig.
''Ja'' sa han och tog min hand.'' vi går till det lilla rummet''
När vi väl satt oss i soffan så började jag.
''Jag gillar dig riktigt mycket Justin,men just nu känner jag att jag inte vet vart vi är,bara kompisar eller mer?'' sa jag coh han såg ut att fundera lite.
''Jag gillar dig också Hannah,riktigt mycket,och jag vill att vi ska vara mer än vänner'' svarade han och en våg av lycka sköljdes över mig.
Jag bara log innan jag pressade mina läppar mot hans.
''jag älskar dig,och jag kan inte säga det nog'' sa han och log.
Dr. Bieber ♔
___________________________________________________________________________

Jag känner mig så dum för att inte gett er nåt chapter innan,men det finns så himla mycket annat att göra?!
jag fattar inte?
Men här har ni 14!
 
Jag har MASSOR med ideer låångt framåt i novellen,men just nu så är det tomt i huvudet?
Så har ni något förslag eller nåt så kommentera!
Men kommentera annars oxå ;)

KRAM/Emma

Ps: Kollar stavfelen imorgon ;)
Säg till om det är väldigt många!


Kommentarer
Postat av: Amatörornitologen

Du verkar full av inspiration./Hörde förresten lite om Justin Bieber i ett kulturprogram på radion idag./Förstår ju att det finns mycket annat i Ditt liv också. NÅGRA stavfel finns det ju men det går ju att förstå innehållet. Lycka till med fortsättningen och annat som Du gör just nu!!!

2011-10-11 @ 18:48:31
URL: http://minafaaglar.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0